איך לומדים אצלנו
חונכות
החוֹנְכוּת היא עמוד תווך בבית ספר “גליל” מתוך אמונה שהתפתחות בריאה נוצרת על ידי מפגש משמעותי ובניית אמון וביטחון בדמות מבוגר שמאמין בילד. החונכים יוצאים למסע היכרות עם ה”אני” של הילד כבר בשנים הראשונות של שלב היסודי, ותוהים יחד איתו: “מה האהבות שלי? במה אני טוב? מה האתגרים העומדים בפניי? מה הייתי רוצה שידעו עליי?”
למידה מבוססת פרויקטים
למידה מבוססת פרויקטים - PBL:Project Based Learning - מהווה עיקרון פדגוגי מרכזי ב”גליל”. זו למידת חקר פעלתנית, רב תחומית המלווה ביצירה משותפת הכוללת תכנון, עיצוב וביצוע של תוצרים משמעותיים למציאות סביבנו.
דו לשוניות
ביטויו הפדגוגי, המעשי והייצוגי, של החינוך הדו-לשוני מתגלם בנוכחותן השוויונית של השפות, ערבית ועברית, אשר מייצגות עולמות תרבות שונים. הוראה בשתי השפות, באחריותן המשותפת של חונכת ערבייה וחונכת יהודייה בכיתות הלימוד, והנכחה של שתי השפות בכל המרחבים והפעילות של בית הספר והקהילה. מהוות את היישום מרכזי של מהות זו. החינוך בשתי השפות מפתח בקרב השותפים בו את למידת שתי השפות לא רק כמיומנות פרקטית אלא כתהליך היוצר מרחב שיח דיאלוגי המבוסס על שוויון ושוֹנוּת תרבותית בו זמנית.
בחירה
בחירה חופשית היא אחת מאבני היסוד בעולם הדמוקרטי. אנו מאמינים שבחירה חשובה להתפתחות של הילדים ולכן היא חלק משמעותי מחיי התלמידים בבית הספר. ההתנסות בבחירה, מותאמת גיל ובליווי מבוגר, מקנה מיומנויות של לקיחת אחריות והפעלת שיקול דעת ומפתחת את עצמאותם הרגשית, השכלית והפיזית של הילדים. עצמאות זו מאפשרת להם להבין מהם כוחותיהם, חולשותיהם ורצונותיהם.
הערכה מבוססת שיח
מודל ההערכה בביה"ס מבוסס על אחד העקרונות המובילים שלנו- "חינוך מבוסס שיח". ככזה, ההערכה כוללת תהליך דיאלוגי, מבוסס משוב ושקיפות מול התלמידים והתלמידות במטרה להציג להם מידע מהימן לגבי מצבם הלימודי ולהעניק להם כלים מותאמים להתפתחות והתקדמות אישית של כל אחד ואחת מהם.